Marketingstrategie traject voor ondernemers met producten of concepten

Moeiteloos meer klanten en omzet met een klantgerichte marketingstrategie

Marketing Strategie Traject

Wil je meer bereik, meer klanten en meer omzet, maar vind je het lastig om te bepalen welke marketing hierbij hoort? Laat mij je helpen om jouw duurzame product of concept succesvol in de markt te zetten.

In dit 1-op-1 traject ontwikkel je binnen 12 weken een klantgerichte marketingstrategie waarmee je consistent klanten aantrekt.

Ik leer je hoe je in beeld komt bij jouw ideale klant met de juiste positionering, een sterk aanbod en een effectieve marketingstrategie. Zonder pusherige technieken, maar door authentiek te blijven en je klant centraal te stellen.

Met mijn marketingformules en jouw passie, creëren we samen een klantgerichte marketingstrategie waarin online én offline marketing hand-in-hand gaan.

Deze editie start op 26 oktober a.s. (instromen kan tot 6 november) en er is beperkt plek. Heb je interesse, klik dan op de button en laat je gegevens achter voor een match-call, zodat ik goed kan luisteren waar jouw behoefte ligt en of dit traject bij je past. 

Ben jij een ondernemer met een geweldig duurzaam product of concept en wil jij Nederland gaan veroveren? Wil je structureel groeien in omzet en consistent klanten aantrekken?

✓ Je aanbod staat als een huis. Maanden, misschien zelfs jaren, heb je er achter de schermen aan gewerkt en nu ben je klaar voor de volgende stap: klanten en omzet! Je kunt niet wachten om je duurzame missie met iedereen te delen. Jouw passie straalt er vanaf!

✓ Je bent gewend om hard te werken. 40+ weken zijn jou zeker niet vreemd, dus de wilskracht om hier iets van te maken is er. Maar deze keer wil je het anders aanpakken: zelf de regie over je agenda houden, slimmer werken én de juiste klanten aantrekken. Klanten die jouw missie ook voelen en er onderdeel van willen uitmaken.

✓ Bedrijfsmatig heb je het grotendeels op de rit, maar die marketing…aaargghhh! Jeetje zeg, wat valt dat tegen. Nieuwe tijden roepen om online marketing, maar het trekt je totaal niet en bovendien weet je niet waar te beginnen.

✓ Je hebt een website waar je al veel tijd, geld en energie in hebt gestoken en bent al redelijk actief op social media. Het kost je meer tijd dan verwacht en je twijfelt of datgene wat je doet wel zinvol is. Af en toe grijpt het je naar de keel. Als reactie daarop ga je weer aan je aanbod of je website sleutelen.

✓ Je vindt online marketing overweldigend. Social media, Google vindbaarheid, online adverteren, contentstrategie, salesfunnels en e-mailmarketing: wat moet je ermee? Je hebt misschien al cursussen gevolgd, maar weet niet hoe je al deze kennis in de praktijk moet brengen.

✓ Tegelijkertijd weet je ook dat je slim en zelfstandig genoeg bent om jouw marketing zelf te doen. Je weet ook dat je iets moois in handen hebt, maar je hebt nog regelmatig last van negatieve stemmen die je (vooral op gebied van marketing en sales) tegenhouden. Super irritant, want het kost je alleen maar tijd en nodeloze energie.

Komt dit jou bekend voor?
Dan is het Marketing Strategie Traject iets voor jou. Dit traject is speciaal ontwikkeld voor duurzame ondernemers zoals jij die in korte tijd veel willen bereiken met een online en offline strategie. Je wilt jouw missie vertalen naar commercieel succes, maar wél in een vorm die bij je past. Gedurende 12 weken werken we samen aan jouw unieke marketingstrategie, zodat je moeiteloos meer klanten en omzet krijgt.

Als je ergens voor gaat, loop je het risico te verliezen. Als je niets doet, heb je al verloren.​

- Barack Obama
C icoon

Waarom dit programma?

Je hebt eindelijk voor jezelf gekozen en bent dit mooie bedrijf gestart. Niemand die je nog zegt wat je moet doen, geen politiek gedoe meer en nog belangrijker: zelf je tijd indelen.

Je bent graag in je bedrijf bezig en wilt zoveel mogelijk klanten helpen. Het liefst ben je dan ook niet teveel tijd kwijt aan administratie of marketingdingen. Zodra je jouw laptop openklapt, wil je meteen productief zijn. Sneller, slimmer en efficiënter werken zijn hierbij jouw toverwoorden.

Je bent de steunpilaar voor velen, maar het zou ook wel eens fijn zijn als iemand jóu helpt bij het maken van keuzes. Iemand die met je meedenkt, meeleest en eerlijk aangeeft of je op de goede weg bent…of niet.

In dit traject combineer ik mijn bewezen marketingformule met persoonlijke 1-op-1 coaching. Ik begeleid je gedurende het gehele traject en kijk ook kritisch mee naar de haalbaarheid van alle ideeën. Stapsgewijs ontwikkel jij zelfstandig jouw eigen unieke marketingstrategie.

Je begint met het fundament van jouw bedrijf. Wat is jouw missie en wat kom je brengen? Welk type klant past daarbij? Hoe creëer je een strategisch aanbod dat uit verschillende lagen bestaat met voor ieder wat wils? Een aanbod dat bestaat uit producten en diensten die perfect in elkaar grijpen, zodat het ook logisch voelt voor jouw klanten.

Vervolgens ga je aan de slag met jouw eigen marketingstrategie waarmee je moeiteloos klanten aantrekt die ook bij je terugkomen. Ik leer je hoe je hen stapsgewijs kunt overtuigen om voor jou te kiezen en jouw ambassadeur te worden door super goed voor hen te zorgen. Het heeft tegenwoordig geen zin meer om met jouw aanbod de markt over te rennen. Dat werkte vroeger misschien, maar nu niet meer. Het draait om kennen, gunnen en vertrouwen. Je wilt van jouw klant een fan maken.

Ik ga je leren hoe je dit doet. Aan het eind van het traject staat jouw marketingstrategie als een huis. En kan jij vol trots en zelfvertrouwen voor je business gaan staan! 😉

Wat houdt het programma in?

Twaalf weken lang heb jij mij ‘onder de knop’ en ga ik jou alles leren wat jij nodig hebt om jouw aanbod succesvol te vermarkten op een manier die bij je past.

We starten met een kick-off sessie van 2 uur waarbij we de diepte ingaan. Dit kan in Nijmegen of online. We lopen de vragenlijst door die je vooraf hebt ingevuld, waar je nu staat, wat je grootste probleem is en wat je op korte termijn kunt realiseren om al meer klanten aan te trekken. We kijken meteen naar je strategisch productaanbod en kijken waar het nog 'lekt' in de productfunnel. Daarna ga je aan de slag met jouw unieke klantreis.

Elke twee weken plannen we een online 1-op-1 coachingcall van 30 minuten (6 in totaal). We bespreken waar je tegenaan loopt en ik help je met praktische vragen. De uitkomst zetten we meteen weer om in acties.

We plannen twee 1-op-1 marketingstrategie sessies van 1,5 uur in Nijmegen of we doen dit online. Jij bepaalt wat je het prettigst vindt. Even samen aan jouw bedrijf werken. Je staat er niet alleen voor.

In een besloten Facebook groep waarin ik elke week mijn inzichten deel, kan je sparren met andere deelnemers van het traject. Waar lopen zij tegenaan? Samen maak je sneller keuzes en het support van een groep gelijkgestemden is super waardevol!

In dit traject zitten ook drie masterclasses , waaronder één breathwork sessie waarmee je dieper met jezelf in verbinding kunt komen. Mijn ervaring hiermee kan je hier lezen. Iedere sessie wordt opgenomen en na afloop krijg je toegang tot de opname.

Gedurende het traject mag je me mailen met al je vragen. Heb je hulp nodig bij je strategisch productaanbod, twijfel je over je homepage of salespagina's, hoe richt je een e-mailfunnel in? Stuur maar door! Ik beantwoord mijn mails van maandag tot en met donderdag en altijd binnen 24 uur.

Aan het eind van het traject is er een live-dag (mits haalbaar i.v.m. de Corona-maatregelen) waarbij je alle deelnemers ontmoet en inzichten met elkaar deelt. Ik vind het heerlijk om dit soort mini-events te organiseren, dus kijk hier altijd enorm naar uit 😉. Mocht het live niet door kunnen gaan, dan zal de live-dag online plaatsvinden.

Je krijgt toegang tot een online omgeving waarin je alle kennis vindt om een succesvolle marketingstrategie te ontwikkelen. In deze leeromgeving heb ik mijn 13 jaar marketingervaring samengevoegd tot 12 modules. De modules bestaan uit praktische uitlegvideo's, tekst voor wie graag leest en handige templates, zodat je niet zelf hoeft te gaan puzzelen. Ik deel mijn favoriete tools en elke module heeft opdrachten die je meteen kunt toepassen op jouw bedrijf.

Ook zijn er nog twee bonus-modules. De eerste bonus-module gaat over doelen stellen en plannen maken. Als je niet helder hebt wát je wilt bereiken, hoe bepaal je dan hóe je dat gaat bereiken? Ik deel mijn cijfer dashboard met je en mijn plan-on-a-page voor jouw marketing jaarplan. De tweede bonus-module gaat over in de media komen. Hoe ga je om met journalisten en hoe speel je jezelf in de kijker?

Praktische informatie
Het Marketing Strategie Traject duurt 12 weken. Het traject start op 26 oktober 2020 en eindigt op 29 januari 2021. Van 21 december t/m 1 januari 2021 houden we een break om van de feestdagen te genieten en ruimte te geven aan gedachten en ideeën. Je blijft twee jaar lang toegang houden tot de online omgeving.

De investering bedraagt € 2.397 exclusief BTW. Je mag het ook in 3 termijnen van € 799 exclusief BTW betalen.

Belangrijk: Je bepaalt zelf of dit gaat werken. Als jij bereid bent om gedurende het traject 4 uur per week te reserveren om met dit traject AAN je bedrijf te werken, is succes onvermijdelijk. 

Hoe ziet het programma eruit?

Benieuwd waar de modules over gaan? Klik op het plus-symbool om dit te lezen!

Wie je bent en waarom je dit bent gaan doen, maakt dat mensen bij jou willen kopen en niet bij een ander. Door jouw verhaal te delen, ontstaat er herkenning, vertrouwen en verbinding. Mensen doen namelijk graag zaken met mensen: Human-to-Human (H2H). Jouw verhaal vormt dus een cruciaal onderdeel van het fundament van jouw bedrijf en hoe anderen jouw bedrijf ervaren. In deze module ga je aan de slag met jouw verhaal en de reden waarom je dit bedrijf bent begonnen.

Veel ondernemers denken vanuit hun aanbod, terwijl hun klant vaak op zoek is naar een oplossing voor een probleem, frustratie of verlangen. Maar om die oplossing te kunnen ontcijferen, moet je heel precies weten wie jouw klant is. Als je precies weet wie het liefst bij jou koopt, wordt het veel makkelijker om je boodschap daarop af te stemmen en deze persoon keer op keer in het hart te raken. Daarom gaan we in deze module op zoek naar jouw ideale klant.

Wist je dat jouw klanten zich vaak al in je directe omgeving bevinden? Daarom gaan we in deze module jouw unieke pitch formuleren op basis van de oplossing die je komt brengen: jouw klantbelofte. Wat krijgen jouw klanten concreet van je? Waarop positioneer je jezelf? Een pitch die je zó uit je mouw schudt als je op een feestje staat of op het schoolplein staat te praten. Eentje die je helpt om jouw ideale klant meteen te overtuigen en die je op jouw online kanalen kunt uitdragen.

Het hebben van een logisch aanbod dat uit meerdere lagen bestaat, is iets wat bijna elke ondernemer ontzettend lastig vindt. Eigenlijk verkopen ze het liefst hun favoriete grootste product, omdat daar al hun kennis en kunde samenkomt. Helaas is niet iedereen mentaal en financieel klaar voor dat grootste aanbod. Daarom gaan we in deze module aan de slag met jouw strategische aanbod waarmee je je klanten helpt om het voor hen juiste aanbod te kiezen.

De volgende stap is het inrichten van jouw salesfunnels. Een salesfunnel is een trechter waarmee je toekomstige klanten (leads) door het verkoopproces leidt. Een deel van dit proces kunnen we automatiseren en dat is waarmee je consistent toekomstige klanten aantrekt. Ik leer je wat een salesfunnel is en hoe je deze kunt opzetten. Natuurlijk staan we ook uitgebreid stil bij de verschillende soorten salesfunnels zoals de e-mailfunnel.

Je aanbod staat als een huis, je kent je ideale klant en je weet welke salesfunnels je nodig hebt. Dan is het nu tijd om de klantreis in kaart te gaan brengen. De klantreis is een marketingmodel dat je zowel voor campagnes als bedrijfsbreed kunt inzetten. In dit traject zetten we de klantreis bedrijfsbreed neer, zodat je een plan hebt voor iedere fase waarin een klant zich bevindt. De klantreis fungeert daarmee als jouw unieke marketingplan. In deze module leg ik je uit hoe dit werkt.

Wist je dat…bezoekers jouw webpagina maar 5 tot 10 seconden aandacht gunnen en dat de meeste bezoekers maar 16% van de inhoud van een webpagina lezen? Daarom gaat deze module over het aansprekend maken van jouw website, zodat jouw bezoekers betrokken blijven en snel tot gewenste actie (conversie) overgaan. Hoe richt je jouw homepage in, hoe maak je een ijzersterke salespagina en hoe schrijf je aantrekkelijke teksten? Het komt allemaal aan bod.

Veel ondernemers hebben een mooie website, maar weten niet hoe ze deze vindbaar kunnen maken voor Google. Google heeft in Nederland en België een marktaandeel van 95,5% en is daarmee de belangrijkste zoekmachine. Een goede webpagina kan jarenlang een vaste positie in Google behouden en iedere maand nieuwe bezoekers opleveren. Specifiek zijn en consequent een aantal belangrijke SEO (Search Engine Optimisation) regels hanteren, zijn hierbij de sleutel tot succes.

Hoe kan jij jouw ideale klant overtuigen om voor jou te kiezen? Door te bewijzen dat jij dé expert bent binnen jouw specialisme. Maar wat ga je delen via online kanalen als social media, blogs en nieuwsbrieven? Deze module gaat over het opzetten van een sterke contentstrategie. Met behulp van relevante onderwerpen leert jouw ideale klant je te vertrouwen en ontstaat een band tussen jullie. Ook bevat deze module ook een extra verdieping voor social media. Welk kanaal kies je en hoe word je organisch (zonder adverteren) beter zichtbaar op social media?

Adverteren op social media vinden veel ondernemers spannend. Toch is het een effectieve manier om snel je bereik te vergroten en je aanbod te vermarkten. Bovendien leer je door te testen met verschillende boodschappen ook waar jouw potentiële klant warm van wordt en wat niet zo goed werkt. De resultaten zullen je verrassen. In deze module leer je hoe je advertenties en story’s maakt voor Facebook en Instagram die leads genereren. Hoe bouw je een advertentie op? Hoeveel tekens mag je gebruiken en welke doelgroepen ga je targetten?

Tijd voor de verkoop! Maar…hoe ver van tevoren begin je eigenlijk met het aankondigen van een nieuw product, concept of (online) event? Welke tools kan je hiervoor inzetten en wat mag je absoluut niet vergeten? Hoe voer je een salesgesprek? Veel ondernemers zijn zó lang bezig met de voorbereidingen, dat er nog nauwelijks tijd is om de daadwerkelijke lancering te doen met tegenvallende resultaten als gevolg. Zonde! Dat is verleden tijd. Ik deel mijn stappenplan voor een succesvolle lancering.

Met een grote fanclub heb je helemaal geen marketing meer nodig, dus maak van je klant een fan! Ondersteun, help en blijf betrokken. Laat zien dat je jouw klant begrijpt en er voor hem of haar bent. Veel bedrijven focussen vooral op het verkooptraject, maar weten niet dat het echte verkopen pas NA de koop begint. Dat start namelijk de fase waarin jij je klant kunt verrassen met je service en je kennis. Zo kweek je ambassadeurs die bij je blijven. CoolBlue is een mooi voorbeeld hiervan met hun credo ‘alles voor een glimlach’. In deze module laat ik je zien hoe je dit doet en hoe je dit zelfs kunt automatiseren.

Na dit programma:

kan jij precies uitleggen 'waarom' je bent gaan ondernemen en leren jouw ideale klanten je zo beter kennen én onthouden.

denk jij voortaan vanuit de oplossing die je biedt, zodat je de 'pijn' of frustraties van jouw klant kunt wegnemen.

staat jouw website als een huis en haalt deze vanzelf nieuwe leads binnen.

weet jij welke online kanalen jij gaat inzetten om klanten aan te trekken en hoe je aansprekende berichten schrijft of story's plaatst waar mensen met veel plezier op reageren.

weet jij jouw klanten in hun hart te raken met relevante storytelling in al je uitingen.

pak jij jouw expertstatus en bouw je aan vertrouwen met een mix van online en offline marketingtools die bij je past.

weet jij welke verkoopstrategie je kunt inzetten om meer klanten binnen te halen én hoe je vanuit verbinding kunt verkopen.

heb jij een mooie follow-up bedacht waarmee je iedereen die bij jou heeft gekocht nog even extra aandacht geeft.

kan jij de unieke klantreis die klanten bij jou doorlopen op 1 A4 uittekenen en heb je altijd een plan klaarliggen voor jouw marketing.

Strategietraject leeromgeving

Om iets groots te bereiken heb je twee dingen nodig: een plan en net te weinig tijd.

- Leonard Bernstein
C icoon

Wat zeggen anderen?

Dank je wel Christel! Door jouw aanmoediging werd mij duidelijk dat ik mijn WAAROM mag delen, omdat het heel waardevol kan zijn voor alle vrouwen die mij volgen! Je geeft me zoveel vertrouwen in deze turbulente tijd. Je bent heel waardevol, lief en prettig en helder in wat je zegt. 

— Yvonne Hubregtse

Eigenaresse, Bfeminine

Je hebt me al zoveel geleerd en geïnspireerd. Je hebt de gave om het beste uit mensen te halen, want je geeft je altijd voor meer dan 100%.

— Jolien van Daele

SEO Copywriter, Jolien Content

Christel – you should be a business coach!!! You have been a huge part of making this happen, thank you for all your expertise, energy and patience!!

— Siobhan O'Dwyer

Global Head of Marketing,
Kingspan Group

Recensie Hans
Recensie strategiesessie Danielle
Recensie Anouk

Nog even voorstellen...

Hi, ik ben Christel Verbiesen en ik woon met manlief en twee dochters in Malden, Gelderland. Ik kom uit Nijmegen en ja, ik spreek ook Nimweegs 😊. De Vierdaagse is mijn favoriete week van het jaar.

Al ruim 13 jaar ben ik al in de ban van marketing en marketingstrategieën. Eerst in loondienst en inmiddels ook alweer 10 jaar als zelfstandig ondernemer met mijn eigen marketingbureau. Als marketingstrateeg heb ik zowel nationale als internationale B2B-bedrijven aan miljoenen extra omzet geholpen met marketingcampagnes en productlanceringen.

Toen door de Corona-crisis grote klussen werden geannuleerd, hielp ik een aantal zelfstandig ondernemers-in-nood belangeloos met hun marketingvraagstuk. Ik vond dat zó fantastisch dat ik besloot hiermee door te gaan. Sindsdien help ik, naast grote bedrijven, ook duurzame ondernemers om hun unieke marketingstrategie te ontwikkelen.

Vanuit de bouw heeft duurzaamheid en circulariteit mij al jaren in zijn greep. Ik vind het zó interessant en zó zingevend, dat ik ook officieel PassivHaus expert ben geworden. Met die kennis kan ik beter advies geven over duurzaam bouwen.

Ik ben ongelooflijk verliefd op mijn vak en heb één missie: marketing makkelijk maken.

Christel Verbiesen grafitti wand
Christel Verbiesen Honig complex

If opportunity doesn’t knock, build a door

- Milton Berle
C icoon

Veelgestelde vragen

Voor wie is dit traject geschikt?
Dit traject is speciaal voor zelfstandig ondernemers met een geweldig duurzaam product óf concept (combi van producten en diensten). Je verkoopt dit online en/of je hebt een eigen zaak. Denk hierbij aan duurzame en circulaire kleding, interieur & design of verzorgingsproducten, een duurzame locatie of een winkel/webshop met duurzame artikelen. Ook bouwleveranciers en architecten met een duurzaamheidsmissie zijn van harte welkom. Zit jouw ‘aanbod’ hier niet tussen, stuur me gerust een berichtje om te kijken of we een match hebben.

Voor wie is dit traject minder geschikt?
Als je therapeut, spiritueel coach of hulpverlener bent, is dit traject minder geschikt. Ook als je een coachachtig type zoekt die je continu vragen stelt en jou zelf de antwoorden laat vinden, ben ik helaas niet jouw marketingvrouw. Mijn kracht ligt in het vermarkten van concepten en producten op basis van een krachtig marketingfundament. Ik ben iemand die jou leert hoe je marketing voor je kunt laten werken en vertel je ook wat werkt en wat niet. Ik support je en zorg dat je met een flinke dosis zelfvertrouwen verder kunt. Voor puur mindset & lifecoaching zijn er hele fijne andere mensen waarmee ik je met alle plezier in contact breng.

Wat is de investering?
De investering bedraagt € 2.397 exclusief BTW. Je mag ook in 3 termijnen van € 799 exclusief BTW betalen.

Hoeveel tijd gaat me dit kosten? Ik ben best druk al.
Juist door hier tijd voor in te plannen, zul je zien dat het je gewoon lukt; ondanks alle drukte. Zie het als een cadeautje voor jezelf om naar een volgende fase in je business te kunnen groeien. Mijn advies is om 3 tot 4 uur per week vrij te maken hiervoor. Zo weet je zeker dat je genoeg tijd hebt voor de theorie (30 min.) en het uitwerken van de opdrachten.

Hoeveel 1-op-1 coaching zit er in dit traject?
We starten met een uitgebreide kick-off van 2 uur waarin we jouw strategisch productaanbod onder de loep nemen en waarbij we kijken welke klantreis jouw klanten nu doorlopen. Na de kick-off kan je direct aan de slag met het samengestelde actieplan. Daarna plannen we elke 2 weken een call van 30 minuten en gebruiken we de twee strategiesessies voor grotere vraagstukken zoals de website en mailfunnel. Je mag me al je vragen mailen, dus je hebt altijd een direct lijntje met mij. Je zult zien dat de online omgeving ook al veel van jouw vragen zal beantwoorden. Alle theorie en templates die je nodig hebt, vind je daar. De rest is finetunen. En dat is best lastig, maar daar help ik je natuurlijk bij!

Zit er een groepselement in dit traject?
Zeker weten. In een besloten Facebook groep mag je al je vragen, opdrachten en inspiratie delen met de andere deelnemers. Ik ga elke week live en deel mijn nieuwste inzichten met je. Ook komen er 3 masterclasses, waaronder in ieder geval één breathwork sessie. Ik heb daar zelf een hele bijzondere ervaring mee gehad. Je krijgt daarmee de kans om wat meer naar je onderbewustzijn te gaan en zo tot nieuwe inzichten te komen. Tijdens de live-dag, waarvoor een datumprikker wordt rondgestuurd, ontmoet je alle andere deelnemers en delen we samen onze inzichten en reis die we hebben afgelegd. Afhankelijk van de Corona-maatregelen kan het zijn dat de live-dag online plaatsvindt.

Wat als ik niet bij de lives of masterclasses kan zijn?
No worries; heel herkenbaar 😉. De Facebook-lives en masterclasses zijn naderhand terug te kijken, zodat je ook op een ander moment terug kunt kijken of luisteren.

Wat mag je verwachten van de begeleiding?
Ik help je op weg en begeleid je gedurende het proces, maar je gaat zelfstandig aan de slag en creëert alles zelf. Op deze manier voorkom je namelijk ook dat je ‘besmet’ raakt door mijn manier van praten en handelen, terwijl jouw kracht in jouw eigen woorden en persoonlijke verhaal schuilt. Ik geef jou een sterk marketingfundament waarop je kunt bouwen. Daarna kan de leider in jezelf opstaan en dit mega-succesvol maken.

Gaan we samen van start?

Denk je dat Marketing Strategie Traject iets voor jou is? Laat dan hieronder je gegevens achter. Ik neem binnen 24 uur contact met je op om een vrijblijvende videocall in te plannen om kennis te maken. Ik vind het namelijk super belangrijk dat we een wederzijdse klik hebben.

Scroll naar top