Op een late avond in maart 2020 trilde mijn telefoon met dit bericht: "Factureer NU alles wat openstaat!" Met een naderende Corona-crisis besloot ik te luisteren...

Wat volgde was niet alleen een compleet nieuwe richting, maar ook een passie die zou leiden tot een nieuw doel: dienstverlenende zzp’ers helpen hun droomaanbod met zelfvertrouwen en strategie in de markt te zetten. Marketing kan en móet eenvoudig zijn – en dit is hoe mijn reis begon.

Smart move...

In maart 2020 kreeg ik ’s avonds laat een WhatsApp berichtje. Hier stond in: “Je moet NU alles factureren wat er nog open staat, want er staat wat te gebeuren!” Al dagen gonsde het van de berichten dat Corona wel eens verstrekkende gevolgen kon hebben, dus ik kwam meteen in actie.

Met een bonzend hart ben ik naar boven gesneld en heb ik alle openstaande opdrachten van klanten gefactureerd met het bericht: “Gezien de ontwikkelingen heb ik besloten de facturen nu alvast uit te sturen, de openstaande uren blijven staan en kunnen op andere wijze worden ingevuld”. Enige reactie die ik kreeg was: “Smart move, will do.”

Twee dagen later ging de wereld op slot. Fabrieken in lockdown. Agenda leeg. Ik had op dat moment net mijn beste kwartaal ooit gedraaid. Het kon eigenlijk niet op. Dus wat ging ik nu doen?

Out of difficulties grow opportunities

- Benjamin Franklin

Zzp’ers? Nooit eerder aan gedacht!

De eerste die begon te piepen was mijn man Sander. Hij heeft een meet- en regeltechnisch bedrijf met projectleiders en monteur en had werkelijk geen idee hoe hij dit het beste online kon aanpakken. Dat bracht me op een idee. Als hij dit heeft, dan hebben veel meer ondernemers dit probleem.

Ik schreef een LinkedIn post met de strekking: “Lig je met een fles wijn op de bank en heb je geen idee hoe je jouw bedrijf online op de kaart moet zetten? Komende week heb ik 12 plekjes vrij om je gratis hierbij te helpen.” Binnen een dag had ik 8 aanmeldingen. Van zzp’ers!

Ik was behoorlijk verbaasd, want tot die tijd hielp ik vooral grote internationale bedrijven met productlanceringen en marketingcampagnes. Dus wat kon ik voor de zzp’ers betekenen?

Het bleek een schot in de roos. De mensen die ik sprak waren laaiend enthousiast. Mijn kijk op hoe je een online bedrijf creëert en in de markt zet was voor hen totaal nieuw.

En…ook ik vond het geweldig! Weer sprak ik met ondernemers die te moeilijk en teveel vanuit hun aanbod dachten. Terwijl ik gewoon AAN ging van hun verhalen, hun missie en bijna struikelde over hun kansen.

Masterclass Show Up

Out of difficulties grow opportunities

- Benjamin Franklin

Tadaaa: christelverbiesen.nl

Hier moest ik wat mee. Nu de grote bedrijven waren ‘afgehaakt’ kon ik misschien wel wat voor zelfstandige ondernemers gaan betekenen? 

Ik ging terug naar de schrijftafel, sloeg wat nachtjes over (van de stress, niet verder vertellen 🤐), maar man wat voelde dit goed! Het resultaat: christelverbiesen.nl!

Dezelfde Christel, maar dan in een kleiner (roze) jasje. Perfect voor zelfstandige dienstverlenende ondernemers met een geweldig bedrijfsconcept en/of een eigen zaak. Onder mijn begeleiding ontwikkelen zij hun eigen marketingstrategie en actieplan voor hun droombedrijf.

Worstelen met marketing

Als marketeer had ik al veel klanten zien worstelen met hun marketingstrategie. Ze renden met hun complete productaanbod de markt over en dachten veel te moeilijk. “Waar heeft de klánt behoefte aan? Voor welk probleem zoekt hij een oplossing of heeft hij een speciale behoefte?”, vroeg ik dan. Simpel, zo lijkt het. Toch wist bijna niemand dit.

Ineens wist ik het: ik wilde zoveel mogelijk bedrijven helpen met hun marketingstrategie. Stapsgewijs, makkelijk en met een concreet actieplan. Maar dan wel met de klant als uitgangspunt en niet het aanbod.

Mensen kopen namelijk niet zomaar een product of dienst, omdat het aanbod fantastisch is. Ze kopen het totaalplaatje: het verhaal, de missie, het aanbod, de oplossing of beleving die wordt geboden en last but not least: het vertrouwen.

Misschien vraag je je inmiddels af waarom ik zo gefascineerd ben door marketing? Alles is marketing! Die reclame op tv, jouw eigen manier om mensen te overtuigen van een standpunt, hoe de ober in een restaurant je te woord staat en hoe dit jouw beleving beïnvloedt.

Goede marketing schept kansen. En ik…zie…overal…kansen. En die kansen gun ik iedereen!

Geluk bij een ongeluk

Ik besloot al snel dat ik wilde starten met een groepsprogramma. Ik had ervaring met het trainen en begeleiden van groepen, maar nog niet met coaching. Daarom startte ik in juni 2020 met een pilot programma. Ik bouwde het programma dat bestond uit een online leeromgeving, werkboeken én feedback van mij TERWIJL de deelnemers in het traject zaten.

In oktober 2020 startte ik de officiële versie van het traject: VOL. Ik bleef op basis van de feedback en vragen van de deelnemers mijn programma optimaliseren en dit leidde uiteindelijk tot het groepsprogramma Show Up, dat ik september 2022 lanceerde.

In Show Up help ik creatives, coaches en trainers om hun nieuwe of bestaande aanbod goed in de markt te zetten. Van 1.000 ideeën naar één kernaanbod inclusief voldoende vrijheid voor kleinere acties waarin ze hun creativiteit kwijt kunnen. Dit in combinatie met een unieke strategie om marketing en sales op een natuurlijke makkelijke wijze in te zetten, maar wel letterlijk op de agenda te zetten. Inplannen en DOEN.

Daarnaast help ik gevestigde dienstverleners die hard zijn gegroeid en tegen een urenplafond aanlopen met hoe ze het beste kunnen opschalen zonder een burn-out te krijgen. Dient je aanbod je nog, is het schaalbaar en wat kan er anders? Wat kan er routinematiger? Hoe kan je drommen klanten aan (als je dat ook wilt), omdat de achterkant slim is ingericht? 

Ik help hen met Scale Up, mijn 1:1 programma, waarin ik social media advertentie campagnes opzet waarvoor mijn team en ik de technische inrichting, teksten en visuals fiksen. Geen techniek-paniek voor jou. Dat regelen wij voor je.

Bij beide programma’s geldt: stapsgewijs en met een actieplan weer grip krijgen op marketing: zo kunnen we marketing makkelijk maken!

Tijd voor wat gekkigheid

Mijn beste vriendin Suzanne zei laatst nog tegen mij: “Ik ken niemand die zoveel over haar vak praat als jij.” Haha. Dat vond ze overigens prachtig.

What can I say: ik hou van marketing. Maar…wel met een enorme dosis humor en zelfspot hoor. Ik vind het zo super belangrijk om de humor van dingen in te zien.

Tot slot nog een paar weetjes over mij:

Ik ben tamelijk schaamteloos. Dit tot grote zorg van mijn vader 😊. Ik heb zoveel meegemaakt, dat ik niet voorr één gat te vangen ben.

Ik kan niet van Toffifee afblijven. Regelmatig deel ik op mijn Instagram account weer de zoveelste doos die ik binnen 10 minuten heb leeggegeten.

Ik had me heilig voorgenomen om niet meer te schelden als ik kinderen zou krijgen. In werkelijkheid is het 10x zo erg geworden sinds ze er zijn.

Ik ben gek op festivals en ga dan steevast naar de Happy Hardcore stage. Ik heb ook eigenlijk geen muzieksmaak, dus ik zal dat onderwerp maar verder niet aansnijden.

Soms heb ik nog last van een ‘slechte’ nacht. Ik weet inmiddels dat je best goed kunt functioneren met maar vier uur slaap, dus maak me niet meer druk om slechte nachten. In de loop van de dag stijgt je lichaamstemperatuur en functioneer je weer normaal.

In 2017 won een duurzaam concept waarvoor ik de marketingcampagne had opgetuigd de Marketing Jaarprijs van de bouwsector. Gaaf hè?

Behind the scenes

Mijn eerste groep deelnemers
Show Up
Familie
Manlief & Nijmegen
Tomorrowland
Vorige slide
Volgende slide

Oké lieve ondernemer

Mijn missie is om jou te leren hoe je marketing makkelijk kunt maken. Marketing is leuk! Als je maar weet wat je moet doen en hoe je dit kunt doen. Echt. Ik geloof in jou. Jij gelooft in jezelf. We got this.

Ik ben benieuwd naar jouw verhaal. Waarom ben jij gaan doen wat je doet? Hoe ben je gekomen waar je nu bent en wat wil je bereiken? Misschien kan ik je helpen.

Deel het hieronder met me door het formulier in te vullen. Ik ben heel benieuwd en reageer op werkdagen binnen 24 uur op je bericht!

Scroll naar boven